logo f Арт центр  девіз

ZELO

Знайшли помилку?

Виділіть її мишкою

і натисніть: Ctrl+Enter

Арт центр Zelo

Учитель. Чи потрібен він?

Казав іще наш видатний український художник Тропінін Василь, і мало таке виказування послідовників серед багатьох звучних імен світового мистецтва, що кращий вчитель – то натура. Природа наділяє нас безмежним розмаїттям форм і барв, станів та відчуттів так, що наслідуючи її, можна й справді стати видатним майстром.

Твори мистецтва, які зачіпають струни нашої душі, можуть бути справжнім дороговказом на шляху до майстерності, але навіть мапи, навіть ті, які розроблені якнайдетальніше, треба уміти прочитати, а інакше – це не більше ніж набір, хай навіть красивий і загадковий, графічних позначень.

І часто, спостерігаючи той чи інший твір мистецтва, ми можемо зробити висновок про переконливість його реалістичної подачі. А варто сказати, що твори саме реалістичного характеру викликають якнайбільше зацікавлення у людей, які починають тільки торувати свій шлях у царині прекрасного. Неодмінно нам захочеться його повторити. Бери натуру і пиши з неї – підказує внутрішній голос.

Але не уміючи читати мап, тих якими є твори мистецтва, що нас надихають, не відаючи, що робить їх такими переконливими і природними, ми ризикуємо заблукати у сотнях копій натур, які будуть як одна демонструвати нам і глядачам одноманітні намагання наслідувати Творця і жодного, нарешті, акту творчості.

Учитель, наставник, майстер, колега, врешті-решт, – ті люди, які навчилися де в чому читати мапи. Це ті, хто мають уже вибудувану, у якомусь лише їм притаманному порядку, систему знань про мистецтво. І ця система знань є відмінною від тої, яку черпаємо ми, послуговуючись підручниками та власним сприйняттям лише.

Коли ми проникнемося підходом іншої людини, нам, таким чином, неодмінно відкриються нові грані мистецтва. Так ми збагатимо свою уяву та іще більше розвинемо свій смак.

Чим більше таких людей-вчителів трапляється у нашому житті, тим краще. Не прикипаючи серцем і розумом до одного підходу, до одного митця, ми зберігаємо ясність сприйняття і гнучкість мислення, що дозволить нам знайти себе і свою сутність творця. Що більше знань ми здобуваємо, то більше нам потрібно їх диверсифікувати, говорячи сучасним науковим поняттям, а простіше – то більше нам потрібно їх урізноманітнити, щоб не ставати на рейки, які уже були прокладені і якими уже регулярно рухаються состави митців.

Учитель, таким чином – це Ваш суперник. Але суперник не в майстерності виконання полотен, а суперник по світогляду. Протиставляючи його поглядам свої, перевіряючи на практиці його та власні пошуки, володіючи, зрештою, знаннями, які у мистецькій практиці прийнято вважати професійними, можна створити мистецтво насправді високого художнього рівня.

Учитель, варто повторитися – може бути в особі не лише літнього професора, який повинен оцінити ваші труди оцінкою. Озирніться довкола. Учителями цілком можуть бути Ваші колеги, Ваші однодумці, середовище, де Ви зростаєте. Вони по крупинці здатні зробити вклад саме у Ваш розвиток. Фаховий педагог призначений для того ж – зерня за зерням засіювати ниву Вашої майстерності.

Відмінність між учителями полягає лише в тому, що такий, фаховий, педагог робить це за вашою мовчазною згодою, вважаючи, що оскільки Ви прийшли до нього, то Ви хочете такого засівання. Педагог також, щоденно працює над тим, щоб відшукати те чергове зерня, яке займе місце на Вашій ниві. У колег же треба брати його власною працею.

Якщо Ви стали на шлях художньої освіти, у якій би формі вона не проявлялася, оточуйте себе однодумцями і Учителями. І Ви помітите, як почнете зростати.